Assalamualaikum w.b.t.

Pernah tak anda mengalami masalah kencing yang selalu tersekat-sekat dan kencing tidak puas sampai terpaksa kerap ke tandas, dan kurang selesa terutama sekali ketika saat hendak beribadah.

kencing-tidak-lawas-2

Saya ingin kongsikan pengalaman menghidap masalah kencing tidak lawas ini. Saya pasti ramai lelaki yang ada masalah ini cuma kebanyakan tidak ambil peduli akan hal ini hanya kerana malu. Untuk pengetahuan anda, gejala kencing tidak lawas ini perlukan perhatian yang serius sebenarnya. Ramai yang tidak tahu bahawa ia amatlah berbahaya jika dibiarkan berpanjangan kerana kencing tidak lawas ini merupakan tanda-tanda kepada masalah yang lebih besar atau penyakit kronik terutamanya bagi kaum lelaki.

Agak lama juga saya menanggung penderitaan akibat masalah ini. Sudah bermacam-macam ikhtiar saya cuba, tapi nampaknya masih belum nampak sinarnya lagi. Setiap hari saya panjatkan doa agar dikurniakan kepada saya kesembuhan dan kekuatan bagi menempuh penyakit ini. Sungguh saya tidak tahan lagi untuk menanggung penyakit ini.

prostat-normal-Vs-bengkak

Hasil pembacaan, kajian mendapati terdapat banyak faktor terjadinya gejala kencing tidak lawas ini. Namun, kelenjar prostat membengkak adalah yang paling banyak menjadi punca kepada masalah kencing tak lawas di kalangan lelaki.

Sudah bermacam-macam ubat sehabis usaha saya cuba. Memang tak dinafikan ada ubat hospital yang boleh menahan gejala ini tapi mungkin tidak jumpa lagi yang serasi dengan saya. Malah, ia seolah-olah tiada perubahan mengakibatkan saya semakin stress dan putus asa. Mana tidaknya, baru saja lepas ke tandas buang air kecil, sebentar saja rasa macam ada lagi air kencing yang tidak habis keluar. Terpaksa patah balik semula ke tandas. Lagi teruk jika terasa ada air kencing yang dah menitis keluar. Ia sangat menganggu aktiviti seharian saya terutama apabila berada di luar. Paling merisaukan ialah apabila hendak solat, risau jika kita berada dalam keadaan tidak suci mengakibatkan solat kita tidak sah.

kencing-tak-lawas-1

Alhamdulillah setelah sekian lama mencari, saya ditemukan dengan seorang hamba Allah dari Bangi, Selangor.

Beliau beri pendapat agar saya mencuba amalkan satu produk suplemen dalam diet harian. Ia merupakan produk hasil kajian dan inovasi dengan kaedah moden berasaskan ekstrak biji labu dan dicampurkan dengan beberapa kandungan lain seperti kurma dan habbatussauda.

13012857_470673889790305_209883166435175577_n

Sangat mengagumkan rupa-rupanya khasiat biji labu ini dapat mengurangkan pembengkakan kelenjar prostat yang dikenali sebagai benign prostatic hyperplasia (BPH), satu keadaan dimana kelenjar prostat membengkak yang mengakibatkan masalah kencing tidak lawas ini.

prostat-normal-Vs-bengkak

Sungguh tidak sangka biji labu yang selalu dibuang begitu saja rupa- rupanya kaya dengan pelbagai khasiat malah sudah terkenal di kebanyakan negara dan diamalkan memakannya..

Biji labu sangat baik untuk kaum lelaki. Antaranya ia mempunyai kandungan Zink yang  penting dalam pengeluarkan hormon testosteron lelaki untuk kebaikan seksual dan penjagaan prostat . Selain itu, biji labu juga kaya dengan Omega-3 dan Magnesium yang baik untuk mengawal tekanan darah, mengurangkan serangan jantung dan menstabilkan gula dalam darah. Antioxidant yang tinggi juga bagus untuk mencegah kanser.

13012857_470673889790305_209883166435175577_n

 

Diperkuatkan lagi dengan kurma yang umum mengetahui kebaikannya serta habbatussauda (ubat segala penyakit), nyata ia bukan suplemen sebarangan. Dia yakinkan saya lagi, ketiga-tiga sumber makanan ini sebenarnya merupakan makanan yang digemari dan diajarkan oleh Nabi Muhammad S.A.W. Pada mulanya saya sendiri tidak berapa yakin, setelah membuat sedikit pembacaan rupanya memang benar ada hadith berkaitan ketiga-tiga makanan ini.

Rasa risau saya untuk mencuba produk ini juga hilang apabila mendapati suplemen ini berdaftar dan mendapat kelulusan daripada Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM).

Alhamdulillah saya panjatkan rasa syukur pada Ilahi kerana menemukan supplemen yang serasi dan selamat untuk saya atasi masalah kencing tidak lawas ini.

Tersangat banyak kelebihan supplemen ini:

KEISTIMEWAAN TABLET M2B :

✔ Membantu didalam masalah kencing tidak lawas/tidak lancar
✔ Membantu mengecutkan kalenjar prostat yang bengkak
✔ Membantu meningkatkan fungsi pundi kencing dan melancarkan pengaliran air kencing
✔ Membantu didalam permasalahan batu ginjal
✔ Membantu menggalakkan nafsu seks dan menstabilkan hormon testosteron
✔ Membantu meningkatkan pengeluaran dan peningkatan jumlah sperma
✔ Membantu meningkatkan tenaga dalaman
✔ Meningkatkan sistem imunisasi
✔ Meningkatkan stamina dan tenaga
✔Membantu menguatkan tulang dan sendi
✔ Membantu mencegah penyakit jantung
✔ Membantu mengelakkan mati pucuk
✔ Membantu meningkatkan ereksi

Advertisements

“Bagaimana Lelaki Ini Sembuh Dari Masalah Kulit Yang Dihidapi Lebih Dari 10 Tahun!

Assalamualaikum w.b.t.

Saya ingin kongsikan pengalaman saya mengidap penyakit kulit yang dinamakan Psoriasis. Sudah lebih 10 tahun saya mengalami penderitaan penyakit ini. Sejak saya berumur 28 tahun.

Sudah bermacam-macam ikhtiar saya cuba, tapi Allah s.w.t. masih belum mengizinkan lagi. Saya terus berdoa pada Allah s.w.t. agar dikurniakan kepada saya penawar bagi penyakit ini. Sungguh saya tidak tahan lagi untuk menanggung penderitaan penyakit kulit Psoriasis ini.

Sudah bermacam-macam ubat saya cuba, kalau nak dikira ubat hospital sudah sehabis usaha saya cuba. Memang tak dinafikan ada ubat hospital yang boleh menahan penyakit kulit Psoriasis ini. Tapi sudah lama saya buat reseach di Google memang setakat ini masih belum ada penawar yang mampu menyembuhkan penyakit ini.

ruam-bayi-eksema-psoriasis

Sekian lama saya menggunakan ubat-ubatan dan krim dari hospital, tapi penyakit kulit Psoriasis ini masih tidak mampu untuk sembuh. Malah kulit saya bertambah teruk dan jangkitan merebak terus ke bahagian kepala. Kerana ubat-ubat hospital yang saya guna ini mempunyai steroid dan akan mendapat kesan sampingan selepas bertahun-tahun digunakan. Kulit makin rosak.!

Alhamdulillah setelah sekian lama berdoa pada Allah, saya berdoa di Makkah, Hijir Ismail dan tepi ka’abah… Alhamdulillah segala puji bagi Allah, Akhirnya Allah temukan saya dengan seorang hamba Allah dari Nilai, Negeri Sembilan.

Beliau beri pendapat pada saya supaya cuba rawat penyakit ini dengan menggunakan kaedah traditional. Iaitu dengan menggunakan Produk 100% dari tanah liat putih yang telah dicampurkan dengan air galian asli. “Asal Kita Dari Tanah, Ruam Bayi Powder Ini Juga Dari Tanah, Insya Allah akan Serasi” katanya.

Dia yakinkan saya lagi, bahawa kaedah tradisional ini adalah daripada kaedah yang diajarkan oleh Nabi Muhammad S.A.W. Iaitu merawat penyakit dengan menggunakan tanah dan air.

ruam-bayi-ekzema
Tanah liat putih yang bermutu tinggi ini adalah tanah liat putih yang terbaik di dunia. Permintaannya telah mendapat sambutan hingga ke negara Jepun dan China. Ia dicampurkan dengan 100% air galian yang ditapis khusus bagi menjaga kualiti tanah tersebut

Saya mula-mula masih tidak berapa yakin dengan hadith ini, adakah dia benar-benar soheh atau sebaliknya. Alhamdulillah setelah merujuk pada tok-tok guru pondok dan ustaz-ustaz yang pakar dalam bidang hadith, memang benar bahawa Nabi saw pernah berubat dengan tanah dan air.

Kaedah ini terbukti sangat berkesan, malah mampu menyelesaikan pelbagai jenis penyakit kulit seperti Ekzema, Psoriasis, Gatal-gatal, Kurap, Panau, Kayap, Ruam susu (bayi), Ruam panas, Kudis, Kudis buta, Cacar air , Jerawat, luka dan lain-lain masalah kulit…

DARI TANAH KITA DIJADIKAN DAN DARI TANAH JUGA SEGALA PENAWAR TERCIPTA

Dari Aisyah r.a.d, Berkata: “Sesungguhnya Nabi saw berkata/berjampi bagi penyakit; Bismillah, Ini tanah bumi kami, dengan campuran air liur di kalangan kami, disembuhkan orang yang sakit di kalangan kami, dengan izin Tuhan kami.” (Sohih Bukhari: Kitab Attib; Bil:5745)

Jadi, adakah kita masih tidak yakin bahawa Nabi S.A.W. juga mengaplikasikannya untuk kesihatan kulit dan penyakit kulit?

13133401_1057403681005688_2104820662897097735_n
Kami menggunakan tanah liat putih paling bermutu tinggi di dunia dan air galian semulajadi untuk menghasilkan Ruam Bayi Powder

Ini fakta yang menyokong ijtihad kami dalam kitab Tib Nabawi (Perubatan Rasulullah SAW) karangan Ibnu Qayim:

Dalam Sahih bukhari,Muslim diriwayatkan bahawa Aisyah ra berkata,”Jika seseorg mengadu mengenai kudis (penyakit kulit) atau luka, Rasulullah saw meletakkan jejarinya sambil membaca: maksudnya:”Bisimillah,tanah bumi kami dengan campuran air liur di kalangan kami,disembuhkan orang sakit di kalangan kami dengan izin Tuhan kami.” Kata Ibn Qayyim:”

rbp_proses1
Ia telah diproses dengan menggunakan Air Tapisan yang bersih tanpa klorin

rbp_proses2

Manusia diciptakan dari Nabi Allah Adam a.s. dan Adam pula dijadikan oleh Allah s.w.t dari tanah, Maka sebaik-baik penawar untuk segala jenis penyakit kulit juga Insya Allah daripada tanah.

13091945_1057403737672349_7453811695463545030_n
Sebaiknya kita perlu gunakan air zam-zam atau air mineral yang ditapis bersih

Allah s.w.t telah berfirman dalam Surah Shad: 71-7

“Ingatlah ketika Tuhanmu berfiman kepada malaikat: “Sesungguhnya Aku akan menciptakan manusia dari tanah. Maka apabila telah Ku sempurnakan kejadiannya dan Ku tiupkan roh(ciptaan) Ku: Hendaklah kamu bersyukur dengan bersujud kepadanya. Lalu seluruh malaikat bersujud, kecuali Iblis. Dia menyombongkan diri dan dia termasuk orang-orang yang kafir“

Alhamdulillah cara menyembuhkan penyakit Psoriasis dengan lebih cepat dan selamat, Tidak lain dan tidak bukan hanyalah dengan mengikut apa saja cara Sunnah Rasulullah SAW ajarkan, Iaitu Dengan mengamalkan perubatan tradisional dengan menggunakan tanah dan air.

Tersangat banyak kelebihan menggunakan penawar ini kerana mampu meyembuhkan segala jenis penyakit kulit.

psoriasis-ekzema-ruambayi

Kanak-kanak ini pernah mengalami ekzema yang teruk sehingga merebak ke pergelangan tangan. Alhamdulillah dengan izin Allah adik ini sembuh dengan Ruam Bayi Powder.

13100839_1057403634339026_180834367337839855_n

Bayi ini juga hampir sembuh keseluruhannya setelah menggunakan Ruam Bayi Powder.

Nak tahu apa yang best sangat Ruam Bayi Powder ni?

  • Bedak ini dihasilkan daripada 100% tanah liat yang mengandungi mineral semulajadi.
  • Ia mengandungi mineral semulajadi yang bertindak menyerap segala kotoran dan toksik yang terdapat pada kulit.
  • Cepat meresap dalam kulit. Kulit terasa sejuk dan lembut .
  • Satu bekas tahan agak lama. Selalunya saya guna beberapa bulan.
  • Walaupun ia tidak semahal produk-produk lain, Alhamdulillah setiap kali sapu ruam atau penyakit kulit anak-anak kita semakin berkurangan.
  • Bebas Paraben dan juga bahan-bahan kimia berbahaya.
  • Selamatlah anak-anak anda terutama yang masih bayi, sebab kandungannya dari 100% bahan semulajadi seperti tanah liat putih dan air galian yang telah ditapis secara khusus.
  • Ruam Bayi Powder ini sememangnya sangat menjadi pilihan ibubapa untuk bayi mereka terutama masalah berkaitan ruam. Ramai yang cakap berbaloi, murah dan berkesan! Banyak testimoni pelanggan yang sangat berpuas hati. Alhamdulillah!

100% sumber semulajadi

Sementara stok masih ada, cubalah sekarang. boleh sms/whatsapp ke nombor:

010 – 341 3514

whatsapp link: www.wasap.my/60103413514

atau ke laman:

 https://www.facebook.com/penawarapsoriasisdaneczema

Penghantaran seluruh Malaysia. Hanya RM38 sahaja untuk sebekas. Wallahuaklam…

13118955_1057419324337457_7532571526821712707_n

TESTIMONI

Cara Berkesan Hilangkan Parut Bersalin Caesar

Assalamualaikum w.b.t. & Salam Sejahtera kepada ibu-ibu di luar sana.

Pertama sekali saya ingin kongsikan satu pengalaman menarik buat ibu-ibu yang pernah besalin secara pembedahan caesarean seperti saya. Bersalin secara casar ini adalah bukan sesuatu yang mudah.

Pembedahan caesarean ini melibatkan pembedahan besar pada bahagian perut dan pelvis kita. Kadang-kala, pembedahan caesarean dierlukan untuk menyelamatkan nyawa si ibu atau bayi.

Hakikatnya inilah pengorbanan seorang ibu kepada anaknya. Mempertaruhkan nyawanya untuk kehidupan si manja. Ibu meletakkan nyawanya dihujung rambut, bertarung maut demi kelahiran anaknya yg tersayang.

Pembedahan caesarean ini melibatkan pembedahan besar pada bahagian perut dan pelvis kita. Kadang-kala, pembedahan caesarean diperlukan untuk menyelamatkan nyawa si ibu atau bayi.

Bahkan, untaian doanya tidak pernah putus untuk seorang anak sejak dalam kandungan lagi. Mereka selalu berharap dan memohon kepada Allah s.w.t. agar anaknyamejadi anak-anak yang soleh dan solehah.

Kasih sayang yang Allah s.w.t pinjamkan ke dalam hati seorang ibu, kasih sayang yang hebat dan agung, dari Yang Maha Pengasih lagi Penyayang.

Tingginya darjat seorang ibu sehinggakan Rasulullah s.a.w memerintahkan untuk memuliakan ibu tiga kali, kemudian bapa, menunjukkan betapa penting dan beratnya penekanan Rasulullah  s.a.w agar anak-anak memulia dan melayan ibu sebaik-baiknya.

Justeru, Rasulullah s.a.w.meletakkan kedudukan ibu itu selepas keutamaan solat, dan di atas dari jihad. Alhamdulillah dan tahniah kepada ibu-ibu yang sabar dan redha dengan rahmat Allah s.w.t

Kembali kepada pengalaman saya bersalin secara pembedahan caesarean ini. Selepas berpantang saya mengurut dengan Mak Bidan di Bahau, Negeri Sembilan. Sedangkan ketika itu saya berpantang di Nilai & rumah mertua di Kelantan.

Walaupun rumah saya agak jauh dengan Mak Bidan. Tapi ibu saya cadangkan saya mengurut dengan Mak Bidan ini, Kerana pengalamannya yang lebih 20 tahun. Lagipun, rumah Mak Bidan ini denkat dengan rumah ayah saya.

parut-bersalin-caeser-1

Alhamdulillah setelah Mak Bidan melihat dan memegang perut saya, dengan selamba dia tegur parut caesarean besar dan hitam. Kenapa tak jumpa makcik dari awal, Kalau tak parut macam ini tak nampak seteruk macam ini.

Ketika ini saya hanya blurr dan senyum saja, sambil bertanyakan soalan kepada makcik.

Saya: Ada ke ubat untuk hilangkan parut ni makcik?

Makcik: Ada nak, serbuk kunyit ubat yang telah dicampurkan dengan akar-akar herba tradisional, makcik dah banyak mengurut orang yang bersalin secara belah perut macam ni. Tiap kali makcik pergi mengurut, makcik akan bagi mereka supaya tampal-tampal di tempat luka parut ini setiap hari di waktu malam dan pagi. Alhamdulillah memang tak nampak kesan parut pembedahan teruk macam ni.

Saya: Saya takut nak sapu apa-apa ubat makcik. Sebab doktor pesan memaang tak bagi letak apa-apa ubat di tempat luka pembedahan ini. Kecuali ubat-ubat luka yang sudah disediakan hospital, Masih belum terlambat ke makcik saya nak hilangkan parut bedah ni?

Makcik: Nak cubalah dulu macam mana, sebab sebaiknya selepas operate 5,6 hari tu dah kena letak serbuk ni. Tapi adik ni dah lama sangat. Sebab menantu makcik pun makcik bagi dia pakai serbuk ni. Alhamdulillah memang tak nampak kesan parut dah. Sebab dia mula dari awal. Nampak putih saja, tak nampak hitam dan tebal macam ni.

cesarean_bersalin_

Dipendekkan cerita makcik ini terus menunjukkan kesan pembedahan di lehernya, kesandaripada operate ketumbuhan Tiroid

Makcik: Tengok leher makcik ni nak, tak nampak pun kesan parut pembedahan kan?

Saya: Masya Allah memang tak ada kesan parut lah di leher makcik, masih belum terlambat ke saya nak pakai serbuk (seakan-akan serbuk powder) ni makcik?

Makcik: Nak cubalah dulu, sebab sejak akhir-akhir ini ramai sangat yang bersalin secara belah perut macam ni. Dah banyak juga ibu-ibu yang makcik bagi serbuk ni pada mereka. Alhamdulillah memang tak nampak kesan parut pembedahan.

Dengan excited saya tanya makcik ni, dekat mana nak dapat serbuk ni makcik? Jawabnya serbuk powder ini ada jual di kedai sifulan bla..bla..bla!

SAMSUNG CSC

Justeru saya terus ambil botol serbuk powder di tangan makcik ini dan baca details di label-nya. Alhamdulillah memang selamat dipakai dan sudah mempunyai NOT daripada Kelulusan Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM).

Selain mengurut, saya dan suami bergegas ke kedai tersebut untuk mendapatkan serbuk powder ini. Dan kami drive pula menuju ke kilang memproses serbuk ini dan meminta izin untuk beli kuantiti yang banyak dan beri pada sahabat-sahabat yang menjalani bersalin secara caesar seperti saya.

parut-bersalin-caeser

Mengikut nasihat makcik, cara menggunaka serbuk powder ini hendaklah dicampurkan dengan air gamat asli. Cuci kesan luka atau kawasan luka pembedahan itu dengan air gamat (bukan minyak gamat yer, jangan tersilap).

Kemudian tampal di bahagian sekitar tempat pembedahan itu setiap hari, buat seperti memakai bedak sejuk. Insya Allah dengan izin Allah yang Maha Penyayang kesan operate itu akan kelihatan seakan-akan kulit yang normal, malah kelihatan cantik dan tiada penampakkan kesan parut selepas pembedahan.

Serbuk Powder ini juga mampu merawat luka-luka baru lain seperti terkena benda-benda tajam atau luka pembedahan yang lain. Jika berminat untuk dapatkan serbuk powder ini boleh Whatsapp ke no: 010 341 3514

Semoga perkongsian ini bermanfaat dan dirahmat Allah

Wassalamualaikum wa rahmatullahi wa barakatuhu….

P/S; Coretan ini adalah berdasarkan pengalaman sebenar daripada seorang ibu dan juga Mak Bidan. Jika ianya hanya cerita direka-reka maka saya dan Mak Bidan ini pasti menjadi persoalan utama yang akan dipertanggungjawabkan oleh ALLAH SWT di hari kiamat kelak.