Assalamualaikum w.b.t.

Pernah tak anda mengalami masalah kencing yang selalu tersekat-sekat dan kencing tidak puas sampai terpaksa kerap ke tandas, dan kurang selesa terutama sekali ketika saat hendak beribadah.

kencing-tidak-lawas-2

Saya ingin kongsikan pengalaman menghidap masalah kencing tidak lawas ini. Saya pasti ramai lelaki yang ada masalah ini cuma kebanyakan tidak ambil peduli akan hal ini hanya kerana malu. Untuk pengetahuan anda, gejala kencing tidak lawas ini perlukan perhatian yang serius sebenarnya. Ramai yang tidak tahu bahawa ia amatlah berbahaya jika dibiarkan berpanjangan kerana kencing tidak lawas ini merupakan tanda-tanda kepada masalah yang lebih besar atau penyakit kronik terutamanya bagi kaum lelaki.

Agak lama juga saya menanggung penderitaan akibat masalah ini. Sudah bermacam-macam ikhtiar saya cuba, tapi nampaknya masih belum nampak sinarnya lagi. Setiap hari saya panjatkan doa agar dikurniakan kepada saya kesembuhan dan kekuatan bagi menempuh penyakit ini. Sungguh saya tidak tahan lagi untuk menanggung penyakit ini.

prostat-normal-Vs-bengkak

Hasil pembacaan, kajian mendapati terdapat banyak faktor terjadinya gejala kencing tidak lawas ini. Namun, kelenjar prostat membengkak adalah yang paling banyak menjadi punca kepada masalah kencing tak lawas di kalangan lelaki.

Sudah bermacam-macam ubat sehabis usaha saya cuba. Memang tak dinafikan ada ubat hospital yang boleh menahan gejala ini tapi mungkin tidak jumpa lagi yang serasi dengan saya. Malah, ia seolah-olah tiada perubahan mengakibatkan saya semakin stress dan putus asa. Mana tidaknya, baru saja lepas ke tandas buang air kecil, sebentar saja rasa macam ada lagi air kencing yang tidak habis keluar. Terpaksa patah balik semula ke tandas. Lagi teruk jika terasa ada air kencing yang dah menitis keluar. Ia sangat menganggu aktiviti seharian saya terutama apabila berada di luar. Paling merisaukan ialah apabila hendak solat, risau jika kita berada dalam keadaan tidak suci mengakibatkan solat kita tidak sah.

kencing-tak-lawas-1

Alhamdulillah setelah sekian lama mencari, saya ditemukan dengan seorang hamba Allah dari Bangi, Selangor.

Beliau beri pendapat agar saya mencuba amalkan satu produk suplemen dalam diet harian. Ia merupakan produk hasil kajian dan inovasi dengan kaedah moden berasaskan ekstrak biji labu dan dicampurkan dengan beberapa kandungan lain seperti kurma dan habbatussauda.

13012857_470673889790305_209883166435175577_n

Sangat mengagumkan rupa-rupanya khasiat biji labu ini dapat mengurangkan pembengkakan kelenjar prostat yang dikenali sebagai benign prostatic hyperplasia (BPH), satu keadaan dimana kelenjar prostat membengkak yang mengakibatkan masalah kencing tidak lawas ini.

prostat-normal-Vs-bengkak

Sungguh tidak sangka biji labu yang selalu dibuang begitu saja rupa- rupanya kaya dengan pelbagai khasiat malah sudah terkenal di kebanyakan negara dan diamalkan memakannya..

Biji labu sangat baik untuk kaum lelaki. Antaranya ia mempunyai kandungan Zink yang  penting dalam pengeluarkan hormon testosteron lelaki untuk kebaikan seksual dan penjagaan prostat . Selain itu, biji labu juga kaya dengan Omega-3 dan Magnesium yang baik untuk mengawal tekanan darah, mengurangkan serangan jantung dan menstabilkan gula dalam darah. Antioxidant yang tinggi juga bagus untuk mencegah kanser.

13012857_470673889790305_209883166435175577_n

 

Diperkuatkan lagi dengan kurma yang umum mengetahui kebaikannya serta habbatussauda (ubat segala penyakit), nyata ia bukan suplemen sebarangan. Dia yakinkan saya lagi, ketiga-tiga sumber makanan ini sebenarnya merupakan makanan yang digemari dan diajarkan oleh Nabi Muhammad S.A.W. Pada mulanya saya sendiri tidak berapa yakin, setelah membuat sedikit pembacaan rupanya memang benar ada hadith berkaitan ketiga-tiga makanan ini.

Rasa risau saya untuk mencuba produk ini juga hilang apabila mendapati suplemen ini berdaftar dan mendapat kelulusan daripada Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM).

Alhamdulillah saya panjatkan rasa syukur pada Ilahi kerana menemukan supplemen yang serasi dan selamat untuk saya atasi masalah kencing tidak lawas ini.

Tersangat banyak kelebihan supplemen ini:

KEISTIMEWAAN TABLET M2B :

✔ Membantu didalam masalah kencing tidak lawas/tidak lancar
✔ Membantu mengecutkan kalenjar prostat yang bengkak
✔ Membantu meningkatkan fungsi pundi kencing dan melancarkan pengaliran air kencing
✔ Membantu didalam permasalahan batu ginjal
✔ Membantu menggalakkan nafsu seks dan menstabilkan hormon testosteron
✔ Membantu meningkatkan pengeluaran dan peningkatan jumlah sperma
✔ Membantu meningkatkan tenaga dalaman
✔ Meningkatkan sistem imunisasi
✔ Meningkatkan stamina dan tenaga
✔Membantu menguatkan tulang dan sendi
✔ Membantu mencegah penyakit jantung
✔ Membantu mengelakkan mati pucuk
✔ Membantu meningkatkan ereksi

Leave a Reply

